Authentieke hotelervaring blijft leven lang bij
Alle blogitems

Ervaringen zijn cruciaal. Of het nu goede of slechte ervaringen zijn: ervaringen blijven een leven lang bij. Een opmerking, een beeld, een bepaalde geur. Ineens spring je terug in de tijd, waarbij je voor even alles herbeleeft. Hoe belangrijk is het dan niet als hotelier om juist mooie herinneringen en ervaringen te creëren die je hotelgasten een leven lang bijblijven?

HOTELIER BIEDT VOORAL BELEVING

Een goede hotelier onderhoudt zijn gasten niet alleen door de best mogelijke service te verlenen, maar biedt vooral een mooie ervaring, een beleving. In feite is dit voor de gasten het belangrijkste waarop zij kunnen terugkijken. Creëer voor elke gast daarom de beste ervaring.

Of je je nu richt op gezinnen die op zoek zijn naar een meerdaags verblijf, city nomads of gasten die genoegen nemen met een eenvoudig verblijf van één nacht, het doel is om ieders ervaring op een positieve manier gedenkwaardig te maken.

Dat begint al bij het in- en het uitchecken. Het is aan de hotelier om zijn gasten al in de ontvangstruimte op een positieve manier te verrassen met het verhaal dat hij wil uitdragen. Zorg dus dat je verhaal in alle opzichten klopt en in het héle hotel wordt uitgedragen! Het interieur speelt hierin een sleutelrol.

 

ONDERSCHEID IS UNIEKE VERKOOPPROPOSITIE

Meet een hotel geen identiteit aan dat het niet heeft. Een boetiekhotel profileren als resort heeft weinig kans van slagen. Zoek en benut juist je eigen kernkwaliteiten en probeer dit op verschillende manieren uit te vergroten. Dat moet je onderscheidend maken en je unieke verkooppropositie worden.

“Het ergste wat je kunt doen, is proberen te veel op je concurrenten te lijken.”

 

BIJZONDER GEBOUW VRAAGT OM BIJZONDERE PRINTS

Een hotel met een volledig onderscheidende en unieke verkooppropositie, is het Palacehotel in Zandvoort. Onlangs werden daar nog 16 heringerichte kamers opgeleverd. Een bijzonder gebouw, vanwege haar hoogte en ligging direct aan het strand.

De interieurarchitect heeft de hoogte als metafoor gebruikt door de buitenkleuren ook in het interieur te verwerken. De hoger gelegen kamers en verdiepingen nemen de luchtkleur (hemelsblauw) aan, de kamers daaronder de kleur van het strand (zandkleurig). Deze ‘details’ zijn goed zichtbaar in het tapijt en behang. Daarnaast zijn oude ansichtkaarten ingescand en gebruikt op de prints op het behang en de karpetten. Met de groeten uit Zandvoort! Het interieurconcept geeft duidelijk blijk van haar identiteit als strandhotel.

INTERIEURPROFESSIONAL WEET RAAD

Mijn devies? Neem een interieurprofessional in de hand en laat hem je zwakke plekken, maar zeker ook je kernkwaliteiten zien. Probeer dit dan samen te vertalen naar een uniek eigen concept, waardoor je gast een eigen, positieve ervaring meekrijgt.

Nieuwe technieken maken het mogelijk om dit verder uit te werken tot een volstrekt authentiek interieur.

 

Wat dacht je van een boetiekhotel met printtapijt, waarbij het gestucte ornamentplafond is gefotografeerd en bewerkt tot dessin? Volstrekt authentiek en passend in haar omgeving. Maar wie zegt dat je datzelfde ook niet kunt doen met meubelstof en behang? Maak de ruimte helemaal af met gepersonaliseerde meubels en wanden met unieke dessins.

Als dat geen positieve ervaring oplevert?

Authentieke hotelervaring blijft leven lang bijAuthentieke hotelervaring blijft leven lang bijAuthentieke hotelervaring blijft leven lang bijAuthentieke hotelervaring blijft leven lang bij