Is je horecazaak al Instagramwaardig?
Alle blogitems

Het is gebruikelijk geworden om een horecazaak voor bezoek te keuren op de ‘Instagram-waardigheid’. Doorsnee en voorspelbaar zijn niet interessant om te delen. Instagram heeft gezorgd voor een aardverschuiving in horecaland. Het is gebruikelijk geworden om een horecazaak voor bezoek te keuren op de ‘Instagram-waardigheid’. Doorsnee en voorspelbaar zijn niet interessant om te delen. Naast een ‘Instagrammable’ menukaart, moet ook het interieur een spraak- en smaakmakende indruk achterlaten om in de juiste feeds terecht te komen.

Zet je horecazaak op de kaart via Instagram

‘Als je het niet hebt vastgelegd, heb je geen plezier gehad’. Met deze gedachte gaan tegenwoordig veel mensen uit eten. Het liefst in een zaak die Instagram waardig is, om aan iedereen te laten zien dat je er bent geweest én om een mooie Instagram-feed te creëren.

Instagram is daarmee dé tool geworden om je horecazaak op de kaart te zetten. Geld uitgeven aan de traditionele manier van reclame maken, is op deze manier niet meer nodig. De hype wordt vanzelf gecreëerd.

Twee Instagrammable hotspots die hier als geen ander op inspelen, zijn The Streedfood Club in Utrecht en MaMa Kelly in Amsterdam. Het Insta-waardige concept van de twee horecazaken laat de harten van menig #foodlover en #foodinfluencer sneller kloppen, getuige de vele likes, shares, comments en check-ins op Instagram.

Exotisch paradijs 'The Streetfood Club'

Wie ‘The Streetfood Club’ in Utrecht binnenloopt weet meteen waarom de uitgaanshotspot dagelijks trending topic is op Instagram. In het kleurrijke exotische interieur valt in ieder hoekje wel iets bijzonders te ontdekken. Van exotische prints tot een volledig roze kamer en van een glas-in-lood plafond tot marmeren zuilen. Tussen alle ruimtes zitten diverse doorgangen die eveneens mooie doorkijkjes bieden. Verder komt overal in het interieur de pauw subtiel terug: van de gordijnen en het behang tot een opgezette versie. Het unieke ontwerp levert mooie plaatjes op om te delen op Instagram #nofilterneeded.

Pink heaven 'MaMa Kelly'

Ook MaMa Kelly in Amsterdam laat met haar uitzonderlijke interieur een onuitwisbare indruk achter. Het bedrukte behang en tapijt met illustraties van kreeften en kippen – een verlengstuk van de menukaart – zijn ware eyecatchers en smaken direct naar meer.

Binnen drie maanden tikte het Instagram-account MaMa Kelly de 10.000 volgers aan. Praktisch iedere foto haalt 1.000 likes, plus een onvoorstelbaar aantal tags en reacties. Waarom? Mensen willen de pink heaven aan elkaar laten zien. Het interieur prikkelt, inspireert en zet aan tot het nemen van een bezoek aan het roze restaurant.

Laat ook een onvergetelijke indruk achter!

Meer en meer zal de ‘instagramwaardigheid’ van gerechten en interieurs een cruciale succesfactor worden. Is je horecazaak nog niet Instagram waardig? Step up your Insta-game! Prints van Oranje biedt totaal design met custom made printmogelijkheden op een breed scala interieurmaterialen voor vloer, wand, plafond, raambekleding en (meubel)stoffen, waaronder die van ‘The Streedfood Club’ en ‘MaMa Kelly’. De hoogwaardige fotorealistische printoplossingen van Prints van Oranje voldoen aan hoge standaarden op het gebied van onder meer brandveiligheid en duurzaamheid.

Een onvergetelijke indruk begint met creatieve vrijheid en eindigt bij de perfecte afstemming van materialen en stijlelementen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Laat de #foodies en #foodinfluencers maar komen!

Is je horecazaak al Instagramwaardig?Is je horecazaak al Instagramwaardig?Is je horecazaak al Instagramwaardig?