Thuis voelen in je hotelkamer

Thuis voelen in je hotelkamer

Welke hotelier wil niet dat zijn gasten zich thuis voelen bij hun verblijf?

Des te verbazingwekkender is dat er nog (te) veel hotels zijn waarbij men zich beslist niet welkom voelt!

Naast een persoonlijke ontvangst wordt de beleving in hotelkamers steeds belangrijker en accepteren gasten steeds minder standaard ingerichte hotelkamers. Of uw hotel nu wel of geen groot budget beschikbaar heeft, uw gasten zullen zondermeer van het hotel verwachten dat het er goed uitziet en men zich er prettig, gastvrij voelt.

Beleving hoeft niet duur te zijn

In de huidige markt zien we inmiddels voldoende voorbeelden van interieurs in b.v. de retailmarkt en restaurants dat ze tevens het bewijs zijn dat je niet per se in een diepe buidel moet tasten om een ​​goed interieur te krijgen. Het gaat vooral om de beleving! Met slimme en betaalbare oplossingen kun je al snel een fantastisch interieur creëren!

Interieur-Inntel-Hotels-EindhovenThuis voelen – wat houdt dat voor uw hotel in?

Stel je wilt je gasten laten thuis voelen. Welke associaties komen dan als eerste bij je op? Over het algemeen is dit “warmte” en “gezelligheid”. Daarnaast wil de gast zich gezien en welkom voelen!

“De grootste verrassing zou de kamer moeten zijn!”

Hoe fijn is het niet als je als gast direct omgeven wordt met mooie materialen, een warme sfeer en de beschikking krijgt over de nieuwste technieken. Dan wil je op je hotelkamer:

  • badkamer-en-hotelkamer-in-eenJe eigen Netflix serie bekijken
  • Je eigen Spotify playlist afspelen
  • Met je smartphone je eigen licht sfeer kunt bepalen.
  • Onderuitzakken in een comfortabele stoel, en
  • Na een stevige activiteit heerlijk genieten van een wellness ervaring in je eigen kamer.

Zo maak je de beleving helemaal af!

Natuurlijk niet vergeten: voldoende oplaadmogelijkheden en USB-aansluitingen.

Thuis voelen is wat anders dan mooi zijn

Nirwana hotelkamer design webMaar welk nadelig effect geeft dat aan de ruimte?

Vaak worden geluiden daardoor “hard” en is ook het contactgeluid met de “benedenburen” vaak een storende factor.

Daarom adviseren wij bij projecten, in dit geval, mooie karpetten, eventueel voorzien van eigen dessins of afbeeldingen. En als je vervolgens mooie dikke verduisterende gordijnen toepast krijg je nog meer het “huiselijke” gevoel wat dan tevens meer bijdraagt aan de akoestiek.

Hotelkamers laten je steeds meer thuis voelen!

Thuis voelen = Terugkeren

Bijkomend voordeel van een gast die zich thuis voelt, is dat ze sneller geneigd zijn om weer terug te komen. Dus dat is goed voor de bezettingsgraad, maar ook voor:

  • Mond-tot-mond reclame; Gasten delen hun ervaring sneller met vrienden/familie
  • Positieve recensies; In de online communicatie een van de belangrijkste middelen om nieuwe gasten te overtuigen

Kortom, als je ervoor zorgt dat de gast zich écht thuis kan voelen, bouw je aan de toekomst van je hotel!

Een persoonlijk interieur realiseren?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact op

© Ab Oosterhof – Interieurarchitecten BNI

 

Gerelateerde berichten:

Hoteltrends 2017

100% bezettingsgraad in je hotel

Hoteltrends deel 1

Hoteltrends deel 2


Publicatiedatum: 2018-01-30
Categorie: nieuws

Terug naar nieuws
Contact

Adres:
Ringveste 9
3992 DD Houten
T: 0320 230 508
E: info@printsvanoranje.nl

Bekijk onze andere gerelateerde berichten

We ondersteunen u van ontwerp tot realisatie. Laat ons u inspireren met onze eerdere projecten.

Copyright Prints van Oranje

Prints van oranje Copyright 2013 - 2018